DATA WYDANIA: 2008-11-07
Nagrody: 79 [50 bez DLC] achievements - 2500G [1750G bez DLC]
Gracze offline 1 - 2
Gracze Online 1 - 2
Współpraca [CO-OPerative] offline 2
Współpraca [CO-OPerative] Online 2
Zbliża się zima. Szaleje wojna. Całe miasta są pochłaniane przez nowe zagrożenie pochodzące spod ziemi. Wkrótce ludzkości nie będzie miała czego bronić. Pozostała tylko jedna opcja: bezpośredni atak na hordę szarańczy. Używaj wrogów jako tarczy, walcz w pojedynkach na piły łańcuchowe, odkrywaj nowe potwory, rodzaje uzbrojenia oraz pojazdy, biorąc udział w pełnej emocji kampanii opowiadającej o stracie i zemście. Gears of War® to jedna z najlepiej sprzedających się gier na konsolę Xbox 360® w historii. Możliwa jest rozgrywka w kooperacji we dwóch graczy. Dodatkowo na wyróżnienie zasługuje tryb Horde dostępny również w co-op online i offline, którym odpieramy kolejne ataki wroga.
Link do pobrania http://marketplace.xbox.com/pl-PL/Product/Gears-of-War-2/66acd000-77fe-1000-9115-d8024d53082d
Instrukcja PL do pobrania http://download.xbox.com/content/4D53082D/5e9d42d8-745e-415d-87fb-5d96ba3ad6ae.PDF
Instrukcja EN do pobrania http://download.xbox.com/content/4D53082D/efbfa451-2d7d-436a-93a0-37f78a6c6d4e.PDF
Grę można ukończyć jednoosobowo lub w trybie współpracy dwóch graczy gdzie każdy może wybrać inny poziom trudności. Kooperację można wykorzystać również w innych trybach takich jak Horda, gdzie w bohaterskiej walce stawiamy czoła kolejnym falom Szarańczy. Na początku kampanii można uruchomić szkolenie rekruta aby opanować pada ale dostępny jest też 'poligon szkoleniowy' stanowiący samouczek i wprowadzenie do innych trybów. W grze krew leje się często i to strumieniami [a właściwie wiadrami] więc co wrażliwsi mogą wyłączyć w menu odpowiednią opcję. Dostosować można również czułość rozglądania i celowania. SplitScreen prezentuje się tak jak widać niżej.
Ustawienie kontrolera prezentuje grafika poniżej. Broń zmieniamy za pomocą D-Pad'a natomiast przytrzymując przycisk B [czerwony] uruchamiamy piłę. Do ciekawych funkcji należy reanimacja rannego kompana w ograniczonym czasie za pomocą przycisku X [niebieski]. Miejsce jego położenia oznaczone jest czerwoną ikoną w prawym górnym rogu ekranu. W sytuacji kiedy zgubimy wątek należy przytrzymać przycisk Y [żółty] lub przycisk LB aby konsola podpowiedziała zadanie.
W trybie wieloosobowym rozgrywamy tak zwane mecze w barwach drużyny [wybór drużyny - żółty przycisk Y] oznaczonej kolorem ikony [po prawej - niebieska czyli COG lub czerwona czyli szarańcza] widocznej na tablicy wyników dostępnej tuż przed rozgrywką lub po naciśnięciu
Mecze publiczne są meczami rankingowymi i pozwalają tylko na ograniczone dostosowanie, co zapewnia miarodajne statystyki i umożliwia tworzenie grup graczy o podobnych umiejętnościach. Do rozpoczęcia meczu potrzeba dziesięciu graczy, a do gry w trybie Hordy po pięciu. Po rozpoczęciu dobierania nikt nie może dołączyć do trwającego meczu.
Mecze prywatne nie są uwzględniane w rankingu, ale pozwalają na dostosowanie większej liczby opcji. Wymagają co najmniej dwóch graczy [gra na podzielonym ekranie] ale w zastępstwie mogą w nich brać udział boty sterowane przez konsole. Gracze mogą dołączać do meczu i przerywać grę w dowolnym momencie.
HORDA - HORDE: maksymalnie pięciu graczy walczy z coraz trudniejszymi do pokonania falami Szarańczy, więc kluczem do sukcesu jest współpraca graczy. Na początku każdej fali wrogowie pojawiają się w różnych miejscach mapy więc aby przejść do kolejnej fali, gracze muszą wyeliminować wszystkich wrogów. Po zabiciu ostatniego wroga pokonani kompani odradzają się i mogą wziąć udział w walce z kolejną falą. Kiedy wszyscy gracze zostaną zabici przez jedną falę nieprzyjaciół, gra się kończy.
Oprócz kampanii i hordy dostępne są inne ciekawe tryby:
STREFA WOJNY - WARZONE: jedna drużyna ma wyeliminować wszystkich żołnierzy wroga i nie ma odradzania się aż do następnej rundy.
STRAŻNIK - GUARDIAN: w każdej drużynie jeden gracz jest wybierany na dowódcę a reszta drużyny za wszelką cenę ma go chronić gdyż jego śmierć uniemożliwia innym odradzanie się.
SKRZYDŁOWY - WINGMAN: rywalizacja maksymalnie 5-ciu dwuosobowych drużyn, których celem jest zdobycie określonej liczby punktów. Punkty są przyznawane za zabicie wroga i wygranie rundy. Gracie jako dwie wersje tej samej postaci, więc wszystkie inne są rywalami.
POJMANIE/PODPORZĄDKOWANIE - SUBMISSION: gracze muszą powalić znajdującego się w obszarze gry uchodźcę, schwytać go jako żywą tarczę i przenieść w obszar zaznaczony na mapie, następnie drużyna musi utrzymać teren przez określony czas, aby wygrać rundę.
EGZEKUCJA - EXECUTION: tryb podobny do 'Strefy wojny' z tą różnicą, że kiedy zostaniesz powalony i się wykrwawiasz, automatycznie się reanimujesz. Przeciwnika można zabić jedynie z bliska lub jednym strzałem.
ANEKSJA - ANNEX: gracze otrzymują punkty za eliminowanie wrogów ale rozgrywkę wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie odpowiednią liczbę punktów za utrzymanie kontroli nad terenem (pierścieniami). Każda mapa ma kilka lokalizacji ale w danym momencie dostępna jest tylko jedna z nich. Jej kierunek wskazuje strzałka wokół ikony w lewym górnym rogu a kolor pokazuje do kogo należy pierścień. Po zebraniu wszystkich punktów dostępnych w danej lokalizacji udostępniana jest kolejna. W rozgrywkach prywatnych można dostosować docelową liczbę punktów.
KRÓL WZGÓRZA - KING OF THE HILL: gracze muszą objąć kontrolę nad pierścieniem i aby po zajęciu terenu drużyna nadal zdobywała punkty, co najmniej jeden gracz musi pozostać wewnątrz, by go bronić. Gracze zabici nie mogą się odradzać do końca rundy i obowiązują zasady egzekucji, więc wroga można wyeliminować jedynie z bliska lub jednym strzałem. Inaczej niż w trybie Aneksji tu jest tylko jedna lokalizacja na rundę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz