piątek, 8 czerwca 2007

Forza Motorsport 2


DATA WYDANIA: 2007-06-08
Nagrody: 44 achievements - 1000G
Gracze offline 1 - 2


Wyjątkowe wyścigi dostępne tylko na konsoli Xbox mające tryb rozgrywki dla dwóch graczy jednocześnie na jednej konsoli na podzielonym ekranie [SplitScreen].


Każde auto posiada swoją unikatowość, klasę oznaczoną literą oraz indeks wydajności wyrażony liczbą. Im wyższa klasa oraz indeks tym samochód ma większą szansę na wygraną. Niektóre pojazdy można ulepszyć zmieniając tym samym unikatowość, indeks wydajności a czasami klasę pojazdu. Lepsze auto daje lepsze osiągi ale wymaga też większych umiejętności.

Tryb zręcznościowy można wykorzystać do objeżdżenia pojazdów przed zakupem pierwszego auta potrzebnego do kariery. Składa się z:
'Pokaz' w którym niezależnie od indeksu wydajności zawsze startujemy z czwartej pozycji a miejsce na podium odblokowuje kolejne tory oraz pojazdy.
'Próba czasowa' polega na jak najszybszym pokonaniu toru określonym pojazdem. Wynik poniżej limitu odblokowuje kolejny pojazd.
'Jazda dowolna' służy do zapoznania się z torami bez rywali lub objeżdżenia bez presji czasu dowolnie wybranego pojazdu.

Tryb kariery wymaga już strategii, planu i ulepszeń ponieważ z każdym kolejnym wyścigiem jest coraz trudniej. Na początku kariery wybieramy region domowy a następnie kupujemy pojazd. Za miejsce na podium otrzymujemy walutę a zwycięstwo daje dodatkowe nagrody. Bonus należy się również za unikatowość pojazdu. Otrzymane kredyty można przeznaczyć na zakup nowego samochodu lub ulepszeń zapewniających lepszą pozycję startową.
Po wybraniu wyścigu i pojazdu otworzy się okno z listą zawodników ale można ją obejrzeć wcześniej wciskając guzik X [niebieski]. Pole Position daje największą szansę na zwycięstwo bez asyst. Startując z gorszego miejsca można włączyć asysty ale tak by nie stracić za dużo ewentualnej wygranej. Zwracając uwagę na trudność toru [długie proste i ilość zakrętów] wybieramy odpowiednie ustawienia ułatwień. Należy zwrócić uwagę, że za poziom trudności otrzymujemy dodatkowo procentową sumę [ujemną lub dodatnią] za wyłączone asysty.
Przykład.1: jeśli suma asyst wynosi +25% i wygramy 1000KR to jako bonus uzyskamy 250KR.
Przykład.2: za uszkodzenia kosmetyczne kara wynosi -5% a nagroda za wyścig to 2000KR: jeśli naprawa uszkodzeń kosztowałaby 959KR to stanowi około 50% wygranej więc z obliczeń wynika że lepiej włączyć asystę bo wtedy kara kosztuje mniej.
UWAGA: należy szczególnie dobrze przygotować się do 'Serie wyścigów profesjonalnych' gdyż można w nich wystąpić tylko raz i tylko jednym pojazdem ... inaczej: brak możliwości poprawienia wyniku.

W trakcie kariery wraz z ilością wygranych zawodów rośnie poziom kierowcy uprawniający go do udziału w zawodach wyższej rangi. Im wyższy poziom kierowcy tym większa ilość dostępnych zawodów a im wyższa ranga zawodów tym wyższe nagrody. Rośnie również poziom samochodu, którym wygrywamy zawody a to owocuje zniżkami przy zakupach ulepszeń wpływającymi na unikatowość i klasę pojazdu, która zapewnia wyższe wygrane.

Tryb wieloosobowy daje możliwość posiadaczom dodatkowo płatnego konta GOLD zmierzenia się w wyścigu online korzystając z usługi XBL. Dużo radości dwom graczom może sprawić również lokalny wyścig offline na podzielonym ekranie dowolnym pojazdem na wybranym torze po wcześniejszym ustaleniu ilości okrążeń. Gra umożliwia także personalizację pojazdu poprzez lakierowanie oraz naniesienie napisów czy logo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz